söndag 10 januari 2010

Ledigheten är förbrukad...nu väntar vardagen igen.

Nu har 11 dagars ledighet kommit till sin ända. Att tiden ska gå så himla fort. Två ynka dagar på hela jullovet har temperaturen hållit sig under -20. Mest ledsen är Asta, för hon fick nya slalomskidor i julklapp, som hon ej fått testa än.
Det positiva är att vi fått väldigt mycket gjort här hemma som släpat. Magnus har snickrat en soffa till vårat nya ungdomsrum på övervåningen. Astas gamla resårmadrass kläddes om i fuskfårskinn och kuddar inhandlades på mellandagsrean (ska lägga in bild på den nån dag). Den blev jättebra. Tjockteven åkte ut och ersattes av ett plattare exemplar.
Igår var det då äntligen dags att installera xbox live. Jag åkte ner på stan och inhandlade den trådlösa "saken" som behövdes för att länka xbox-konsolen till den trådlösa routern i bredbandet. Jag kopplade och svor om vartannat hela eftermiddagen och kvällen och till slut ringde jag efter min datakunnige granne och bönade om hjälp. Han kom förstås och det gick inte bättre för honom. Då kom han på den smarta iden att vi skulle googla om problemet och inom två minuter hade vi svaret; min router till bredbandet var ej kompatibetlt med den trådlösa "saken" till xboxet. Då är det väl bara att gå ut på lunchrasten och inköpa en router imorgon då:(

Idag har vi bakat bullar och lagat upp några middagar till veckan som kommer. Redan på förmiddagen så hann jag med att sticka fel på Bitterroot-sjalen så jag har fått suttit och tagit upp 6 varv, vilket tog hela damernas Tour de Ski-finallopp. Nu ikväll är jag dock ikapp igen . Det mönstret är verkligen jätteroligt och jag är så spänd på hur resultatet kommer att bli.

Ikväll var det en helt vanlig söndagskväll igen; Anton var på hockeyträning och skolryggsäckarna skulle packas igen...och inga barn ville gå och lägga sig.
Och så överraskade vi barnen med att boka en fjällstuga i Edsåsdalen på påsklovet. De blev förstås hellyckliga. Vi brukar åka utför i Trillevallen, så det blir ju nära och bra. Vid eventuellt dåligt väder är det också nära till Åre där det finns både bad, shopping och choklad:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar