tisdag 5 januari 2010

Hur många par sockar blir det på ett år?

Jag har funderar ett tag på hur många par strumpor det blir på ett år egentligen. Finns väl bara ett sätt att ta reda på det!


Sockar nr 1 och 2.
Anton är i det närmaste strumplös, så det blev ett tjockt par i Garngrossistens Raggsocksgarn i en härlig torkos ton.
Det gråa garnet är Drops Delight. Garnet är mycket mjukt, men verkar inte vara så slitstarkt. Men man kan ju alltid ha dem som "myssockar".

Det är ju så himla kul att sticka sockar (och vantar). Jag har tänkt att jag ska vara lite flitigare i Stickameras sockklubb i år, så nu är första sockan - Kristina - på stickorna. Roligt mönster och snygga blir de...bilder kommer om någon dag.

4 kommentarer:

  1. Jag har ju precis börjat sticka sockor, två par är färdiga hittills. I år ska bli ett sockår tänkte jag, har gått med i Sockklubben jag också och första Kristina-sockan är redan färdig. :-) Får se om man drabbas av SSS (hoppas inte)!

    SvaraRadera
  2. Hoppas de håller bra för snygga blev de ju även de turkosa är fina ,jag gillar turkost .
    Jag stickar inte så mycket sockar men ska sticka ett par till mig sig i Delight.
    Ha ett fortsatt bra år.Funderar redan på nästa paket ,är det något du önskar dig?
    Din Hemlis

    SvaraRadera
  3. Johanna: Du får säkert ett härligt sockår. Kolla in Coockie A's sockar på Ravelry. Hon är en av mina favoritdesigners, hon gör kanonfina sockar.
    Lillprinsen: Efter första dan säger Anton att de är jättevarma i allafall. Han har haft dem på sig ute i -25 grader idag.
    När det gäller önskiningar så går sockgarner alltid hem hos mig. Jag har lite dåligt med ensfärgade sockgarner. Jag tycker att det är jättefint med enfärgade sockar med något snyggt mönster på. Ha det gott.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar mer att sticka vantar, men när jag fick göra lite egna mönster och jag inte hade nån speciell att sticka till tyckte jag det var kul att sticka strumpor också. Stickhjälpen hade ju strump utmaning innan jul och då blev det några gjorda i alla fall.

    SvaraRadera