lördag 9 januari 2010

Bitterrot!!!

Jag kunde inte stå emot denna sjal. Den är ju urläcker. Då jag har stickat mest vantar, mössor och nåt enstaka par strumpor under de senaste månaderna känns det härligt att sätta händerna i lite spetsmönster igen. Stickar i ett supertunnt, mjukt garn i merinoull som jag fick ett byte under hösten. Blev ikväll tvungen att välja om jag skulle sticka den stora modellen eller den mindra. Valet föll på den mindre, så att man kan ha den som en smidig halsduk. Risken finns att den blir för liten iom att jag stickar med så tunnt garn...eller så kanske den blir helt underbar:)




4 kommentarer:

  1. Vilken vacker sjal! Tänk om man skulle sticka alla vackra sjalar man ser, då skulle jag ha huset fullt. ;-) Men man kan ju alltid ge bort några, även om det kan vara svårt att skiljas från dem...

    Ska bli spännande att se din när den är färdig!

    SvaraRadera
  2. Så vacker sjal! Finns det mönster någonstans?

    SvaraRadera
  3. Här finns mönstret: http://www.knitty.com/ISSUEwinter09/KSPATTbitterroot.php

    SvaraRadera