lördag 3 oktober 2009

Vilken spännande utmaning!!!

Var inte säker på att jag kom med i SYTYCK, pga jag anmälde mig, ångrade mig och sen kom på att jag nog ville vara med ändå, så jag betalade in anm.avgiften. Så nu blev jag jätteglad när jag fått min utmaning i mailboxen:

"Din utmaning blir att dansa VALS/ FOXTROTDu var ingen lätt nöt att knäcka, då din blog avslöjar att du utanvidare behärskar det mesta. Flerfärg, spetsmönster, improvisation,strumpor och sjalar… Så min tanke med att skicka ut dig på en litenresa i stickningens historia och tradition är helt enkelt att ge digen ursäkt för att ytterligare utöka din repertoar! Så, ta chansen ochläs in dig på någon av stickningens specialstilar – hur stort ellerlitet projekt du sedan gör är helt upp till dig! Tvåändsstickning,bohusstickning, fair isle, eller varför inte nordafrikanska ellerturkiska tofflor kanske? Eller hittar du ett ytterligare historisktspår? Passa gärna på att utbilda oss andra, genom att berätta om dinutmaning utförligt i din blog!"

Jag har länge varit nyfiken på flera av dessa inriktningar; tvåändstickning, bohusstickning och fair isle, så jag ska fundera och kolla runt lite efter inspiration de kommande dagarna. Ska bli jättespännande...Åh, vad det ska bli roligt!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar