tisdag 13 oktober 2009

...men då...

...är ju jag ett sånt kontrollfreak att jag inte gillar att ha flera olika projekt på gång samtidigt. Alltså måste jag avsluta mina virkade vantar innan jag kan påbörja mitt SYTYCK-projekt.

Min äldsta dotter fyllde 12 år i helgen och fick ett par virkade vantar i present av sin farmor och farfar. Jag blev störtkär i dessa vantar och var naturligtvis tvungen att lära mig göra sådana PÅ EN GÅNG! När jag får en sån idé så kan jag inte vänta, det måste ske på en gång. Nu är det bara tummarna kvar och de ska jag ta itu med imorgon kväll... SEN ska jag påbörja utmaningen; Jag har bestämt mig för att det blir ett par tvåändstickade vantar. Först ett par i två färger. Om det går bra så kommer "examensprovet" att bli ett par enfärgade vantar med "mönster", helst i tunnt ullgarn och med stickor nr 1,5 - 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar