söndag 25 oktober 2009

Valsar vidare...

Sakta men säkert valsar jag vidare i tvåändstickningens koreografi. Har nu stickat färdigt båda vantarna och det är bara tummarna kvar. Är inte helt nöjd med mönstret, eller ska jag säga garnet, då det syns väldigt dåligt. Jag borde nog ha valt ett garn med lite bättre kvalitet än Gästrikes (vilket jag naturligtvis kommer att göra till nästa par). Ja, ja, man lär sig av misstagen.

Nästa steg i min dansskola kommer ett par tvåändstickade vantar i två färger, på en snygg mönsterbård, denna gång. Jag har bestämt mig för vitt och cerise. Då cerise ej verkar vara så himla lätt att få tag på så får jag nog färga garnet själv, men det gör ingenting. Ska åka förbi garnaffären en sväng i morgon efter jobbet och se vad de kan erbjuda.





Helgen har vi tillbringat i Stockholm. Maken tog med sig de två äldsta barnen till Globen och tittade på Walking with Dinosarus. Anton var överlycklig, men Asta tyckte väl att hon sett roligare saker än detta. Hon blev desto lyckligare över lördagens shoppingtur.

Naturligtvis skulle vi vara lite kulturella också och gå på ett museum. Valet denna gång föll på Vasamuseet. Det var fantastiskt roligt att få se Vasaskeppet tyckte jag och maken. Ingen av barnen höll med oss, men de blev glada för fikat i alla fall.



1 kommentar:

  1. Jag tyckte dinosaurierna var superhäftiga! :-)

    SvaraRadera