tisdag 27 oktober 2009

HÄR KOMMER MINA SVAR PÅ HEMLISFRÅGORNA!

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
-Jag stickar helst i ull. Tycker inte om akryl.
2. Vilka är dina favoritfärger?
-Rött, grönt, plommonlila, grå, svart, vit.
3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Neonfärger, pastellgrönt, babyblå.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)

-Jag använder helst knitpro-stickor, vanligtvis rundstickor och strumpstickor.
5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Jag har stickat ganska många år, så jag anser mig vara mittemellan.

6. Dricker du kaffe? Te?
-Jag är en riktig kaffetunna, men jag tycker även om te, främst fruktteer.

7. Är du allergisk mot något?

-Nix.

8. Vilken slags musik tycker du om?
-Är allätare. Favoriter är Rolling stones. Lyssnar även gärna på radio.

9. Favoritgodis?
-Choklad och winegum.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
-Jag är periodare när det gäller virkning. Jag tovar också ibland.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...

-Jag stickar mest strumpor, vantar, mössor och sjalar. Tycker om att sticka sådant som går fort. Stickar också tröjor eller koftor ibland efter behov.
12. Prenumererar du på någon sticktidning?
-Kreativ stickning.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
-Tröja eller kofta i bohusstickning.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
-Jag använder nästa aldrig pulsvärmare.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
-Det händer ibland.

16. Stickar du sockor?
-Jaaa!!!

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
-Jag har normalstor 39:a.

18. När fyller du år?

-30 Mars.
19. Stickar du med pärlor?
-Det händer.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)

-Jag älskar deckare, men läser även nån roman ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar