måndag 27 september 2010

Tvåändstickning

Personalföreningen på mitt jobb har anordnat en kurs i Tvåändstickning. Då jag är helt självlärd tänkte jag att det var ett bra tillfälle att lära sig tekniken "på riktigt" sätt. Hemläxan till denna vecka är att sticka en 5 cm bred mudd, vilket jag gjort nu i em. Jag fick lära mig ett nytt sätt att lägga upp, vilket ger en lite bredare kant i avvikande färg, än vad jag kunnat förrut.





I London hade vi det kanonbra, trots lite regn under de två första dagarna. Det blev mycket sightseeing och en del shopping, inga garner dock. Staden är ju otroligt stor och det känns som om vi bara hann se en bråkdel. Detta är nog en stad som vi kommer att åka fler gånger till.

Nu ska jag sticka en stund på min 22 Leaves shawlette, som inte fick följa med till London trots allt. Det känndes för krångligt att ta med sig en "diagramstickning", så jag startade upp en ny sjal där beskrivningen var rad för rad, Haruni.

1 kommentar:

  1. Kul att du gillade Primark. Första gången blev jag tagen på sängen och hade tjocka vinterjackan att kånka på också, så då blev det inte mycket köpt. Andra gången visste jag vad jag hade o vänta mig och gick o snålade ändå. Gubben tycker inte jag är klok när jag står o jämför strumpbyxor för en 20:ga. Sen ångrar man sig när man kommer hem. Men nästa gång jag kommer dit ska jag prova och handla ännu mer.

    SvaraRadera