söndag 28 februari 2010

Tappad inspiration...och nyfunnen!

Jag hade tänkt att sticka sockarna Saviano under OS, men har helt tappat inspirationen när det gäller dem. De får helt enkelt vänta lite. Har idag lagt upp för sockklubbens marssockor, Fox faces socks.

Jag har äntligen startat upp en February lady sweater, som jag länge tänkt göra. Stickar den i Raumas Finullgarn. Under stickningens gång har jag sett ett par saker som jag velat ha annorlunda, men jag har bestämt mig för att sticka den enligt mönstret, så kan jag göra en till sen med mina egna modifieringar. Hur som hest är jag nöjd hittils.


3 kommentarer:

  1. Båda är jättesnygga. Var inne och tittade på sidan February lady sweater och blev verkligen impad av alla olika varianter de gjort. Trots att de har samma grundmönster ser alla så olika ut. Den måste vara härlig att göra. Undrar hur din blir när den är klar

    SvaraRadera
  2. Är också sugen på att börja med marssockorna, men jag har ju både en Kristina och en Saviano som väntar på maka... Gruvar mig för Savianon, det var så struligt med den första, men jag har ju gjort anteckningar på mönstret så förhoppningsvis går den andra lättare.

    SvaraRadera
  3. Hade tänkt göra Saviano-sockarna, men läste mönstret och tappade helt enkelt lusten. Får se om jag gör dem framledes, de är ju verkligen snygga.

    SvaraRadera