onsdag 17 februari 2010

Forbonderesa och Röros-marknad

Asta åkte med forbönderna ett par dagar. Hon steg på i Ljusnedal och klev av i Brekken. Bilderna är från forböndernas ankomst till Brekken, där skolbarnen tog emot med sång och så var det kransnedläggning vid en forbondestaty vid byns kommunhus. Vi tillbrinade dagen hos min mormor och på tisdag förmiddag for vi till Röros på marknads-invigning. Det blev inte så mycket shopping: honung, rödvinssalami och lite garn försås.












Så här fin var Asta i sina forbondekläder. Lillasyrran Maya tog emot i Brekken.


Mest Raumas Finullgarn blev det, men även lite sockgarn och ett lite tjockare ullgarn, Viking Naturgarn, som passar sig väl till att virka mössor i...










3 kommentarer:

  1. Fina Bilder.
    blir allt lite avis på garnhögen.....ler!
    Är det OS-mössan du virkat? Jag har virkat en i dag,men den blev förstor så jag får nog skippa sista ökningen el anv annan krok.

    SvaraRadera
  2. Åh, så mysigt det såg ut.
    Vilken garnhög, den skulle man ju vilja ha.

    SvaraRadera
  3. Jag har inte gått efter mönstret till os-mössan, men har inspirerats av den förstås.
    Det ser onekligen ut som om att jag ska sticka en del strumpor och vantar framöver. Av det gröna Finullgarnet hade jag tänkt mig en February lade sweater. Ha det gott.

    SvaraRadera