onsdag 16 december 2009

En tråkighet kommer sällan ensam...

Jag köpte en ny, dyr, fin dator för ca 1 månad sen. Plötsligt gick det inte att starta den förra lördagen. BOOTFAILURE!!! var det enda som kom fram på skärmen. Jag kontaktade Alinas support och fick rådet att åka tillbaka till affären för undersökning. I förrgår kväll ringde datateknikern och frågade om jag hunnit lagra några viktiga saker på hårddisken!!!??? Han trodde att det var hårddisken som kraschat.
Jag har i och för sig inte hunnit flytta över så mycket, men våra foton från 2007- nu hade jag lagt över, men ej hunnit köra nån backup. Fy f*n. Han lovade att han skulle göra vad han kunde för att rädda mina foton. Jag har ej hört nåt mer i från honom, men jag väntar med spänning.
Typiskt nog så har jag köpt digitala fotoramar till barnens mormor och morfar, farmor och farfar, så risken är ju att jag måste tokfota barnen i helgen så att vi har några bilder att lägga in i ramarna.
Har i alla fall ett par dagars semester nu för att hinna med alla förberedelser till julen.
Denna jul kommer dock att gå i sorgens tecken. Vi får börja vår julledighet med att ta adjö av min kära faster och gudmor som alldeles för tidigt ryckts ifrån oss. Ibland är livet verkligen orättvist. Hon gick i våras i förtida pension för att verkligen kunna njuta av livet och barnbarnen, men då slog sjukdomen till. Hon kommer verkligen att lämna ett stort tomrum efter sig. Hoppas hon har frid där hon är nu.

På stickfronten går det i sakta mak. Har ju nu två fantastiska "sjal-garner" liggande, men jag kan ju inte välja mönster. Ishbel är ju aldrig fel, men jag har ju gjort flera stycken. Är dock lite nyfiken på Gail. Medans jag funderar på saken stickar jag i alla fall ett par vita tvåändstickade vantar. Bilder kommer så småningom.
Om jag ska avsluta med något positivt, så kan jag berätta att vi äntligen fått snö, och temperaturen ligger just nu på -15 grader. Det är vinter det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar