fredag 28 augusti 2009

Lunch-shopping

En snabb prommenad på lunchrasten till panduroaffären gav detta resultat.

Jag har alltid varit noga med att avsluta ett projekt innan jag startar ett nytt, men nu får det bli ett undantag. Anton får vänta ett tag på sin andra strumpa och Astas tröja får vila nån dag. Nu måste jag bara sticka en mössa till Maya i detta underbara garn; M&K Eco ull color, i Cerise.

Har faktiskt inte stickat alls på några dagar, har varit fast i böckernas värld. Kajsa Ingermarssons senaste bok "Bara vanligt vatten" kan jag verkligen rekommendera. Den gick inte att lägga ifrån sig.

I går kväll var jag på kurs med vår slöjdförening "Visa Mig". Vi lärde oss att gjuta olika saker för trädgården i finbetong. Glömde naturligtvis kameran, men ska fotografera alstren om ett par dagar när betonen stelnat. Jag gjöt ett fågelbad med hjälp av ett rabarberblad och så blev det ett par trekantiga blomkrukor. Är sugen på att prova detta igen, det var verkligen jätteroligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar