söndag 26 juli 2009

Sockabstinens!!!

Nu har jag stickat två Yemenvästar och lider av fruktansvärd sockabstinens. Vad är det som gör att det är så fantastiskt roligt att sticka sockar??? Hela familjen (och större delen av släkten) har sockar i överflöd så det är ju inte det behovet som styr. Jag har alltid älskat snygga sockar. Ja, nu blir det i alla fall ett par till. Cookie a´s Summer sox är på stickorna och bilder kommer inom ett par dagar.
Börjar få slut på ensfärgar sockgarn. Jag skulle vilja ha ett sockgarn i klargrön färg. Förslag någon på vart jag kan få tag på det??? Jag har kollat lite grann på svenska garnsajter, men utan att hitta det jag söker.

1 kommentar:

  1. Hittade hit eftersom jag letade efter olika bilder på Kai-Mei och då hittade dina fina. Jag känner igen mig i det du skriver, jag sitter fast djupt ner i "sockträsket". Tyvärr har jag inga tips på var man kan köpa klargrönt sockgarn.

    SvaraRadera