söndag 22 mars 2009

Ishbel



Har äntligen tagit mig för att blocka min Ishbel, som legat klar någon vecka.
Stickade den i bomullsgarnet Tilda på stickor nr 3,5, vilket visade sig vara lite för små stickor.
Sjalen blev lite väl kompakt för min smak, men min yngsta dotter tyckte att den blev perfekt.



Började på en ny Ishbel i går, men av någon anledning lyckades jag få 5 maskor mer på ena sidan av mittenmaskan, så det blev bara att ta upp igen. Men idag ska jag börja om. Garnet denna gång blir Kureyon Sockyarn.



1 kommentar:

  1. Det är när man blöter sjalen, nålar/spänner fast den till önskad form. Det är mycket svårare att få till rätt form genom att stryka den och så är det många garner som inte tål strykning.
    Det finns dock en nackdel med att blocka och det är att det tar lång tid och så är det så himla tråkigt.

    SvaraRadera